Project meeting: “The reconstruction of an era represented by a building”, Thessaloniki, November 2018 (C4)



Η αφίσα του προγράμματος
     Η συνάντηση του προγράμματος έγινε στη Θεσσαλονίκη. Στη συνάντηση πήραν μέρος 4 μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί από κάθε χώρα.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το Παπάφειο Ορφανοτροφείο, το οποίο ήταν το επιλεγμένο κτίριο του σχολείου μας, όπου είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους χώρους του από μαθητές του σχολείου μας και από τους υπεύθυνους του ιδρύματος. Με αυτόν τον βιωματικό τρόπο οι φιλοξενούμενοι έμαθαν για την ιστορία του κτιρίου, τον ρόλο που έπαιξε στην κοινωνική- πολιτική και οικονομική ζωή της πόλης κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, καθώς και για τον δωρητή του κτιρίου, Ιωάννη Παπάφη, και το όραμά του. Οι μαθητές φαντάστηκαν τη ζωή μέσα στο ορφανοτροφείο και έμαθαν για τις εναλλακτικές μεθόδους εκπαίδευσης των παιδιών του ορφανοτροφείου στην μεταπολεμική περίοδο. Επίσης συζήτησαν για πιθανούς τρόπους αξιοποίησης του κτιρίου.





Κατά τη δεύτερη μέρα της συνάντησης έγινε ένα «περιβαλλοντικό μονοπάτι» στη γειτονιά του Ντεπώ Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου- Κορδελιού και Βερτίσκου. Το μονοπάτι περιελάμβανε στάσεις σε συγκεκριμένα σημεία της περιοχής, όπου γινόταν συζήτηση για την ιστορία, την πολιτιστική αξία και την αειφορική διαχείριση των επιλεγμένων σημείων. Κατά τη διάρκεια της δράσης έγινε επίσκεψη στη Βίλλα Μπιάνκα, η οποία στεγάζει την Πινακοθήκη του Δήμου Θεσσαλονίκης. Το μονοπάτι κατέληξε στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, όπου έγινε ο αναστοχασμός και η αποτίμηση της δράσης.


Οι φιλοξενούμενοι επισκέφτηκαν την τρίτη μέρα τη Βεργίνα και το μουσείο της, καθώς και την πόλη της Βέροιας, όπου υπάρχουν σημαντικά κτίρια ιστορικής σημασίας και έγινε ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης.


Κατά τη διάρκεια της τέταρτης μέρας έγιναν τρεις διαφορετικοί ιστορικοί περίπατοι στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Στόχος ήταν να γίνει μία καινοτόμα πρόταση βιωματικής προσέγγισης της ιστορίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, οι οποίες επισκέφτηκαν τρία σημαντικά ιστορικά σημεία της πόλης (ιστορικό κέντρο- κάστρα- ρωμαϊκή αγορά). Στις περιοχές αυτές οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μπόρεσαν να «βιώσουν» μέσα από διαφορετικές δράσεις (δραματοποίησης, δημιουργικής γραφής, αφήγησης), που στόχευαν σε διάφορα επίπεδα, την ιστορία της πόλης και την καθημερινότητά της.



Στο τέλος της δράσης αυτής όλες οι ομάδες συναντήθηκαν και αντάλλαξαν εμπειρίες και απόψεις. Επεξεργάστηκαν το κινηματογραφικό υλικό, που συγκέντρωσαν και δημιούργησαν 3 μικρές ταινίες, μικρές αφηγήσεις της πόλης : μία για τα κάστρα, μία για τη ρωμαϊκή αγορά και μία για το ιστορικό κέντρο της πόλης.


Την πέμπτη μέρα του προγράμματος η συνάντηση της ολομέλειας έγινε στο δημαρχειακό μέγαρο του δήμου Αμπελοκήπων- Μενεμένης, όπου στεγάζεται το σχολείο. Έγινε συζήτηση, η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της συνάντησης και η αξιολόγησή της.          

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις